O nas O nas

Kielce wczoraj dziś jutro jest magazynem ukazującym się kwartalnie, w czterech edycjach: Wiosna, Lato, Jesień , Zima. Jest to pismo o charakterze informacyjno-promocyjnym. Artykuły edytowane są w języku polskim i angielskim ( lub innym według potrzeb). Podejmuje problematykę gospodarczą Kielc i regionu, pokazuje dokonania oraz możliwości dalszego rozwoju. Prezentuje firmy, istotne z punktu widzenia gospodarki nie tylko lokalnej. Współpracujemy zarówno z Prezydentem Miasta Kielce jak i Marszałkiem Województwa Świętokrzyskiego. Magazyn jest obecny na rynku mediów od 2000 roku.
„Świętokrzyskie wczoraj dziś jutro” jest magazynem, który wydawany jest okazjonalnie, bez określania częstotliwości, zgodnie z zapotrzebowaniem klienta. Poza problematyką gospodarczą magazyn prezentuje walory turystyczne i rekreacyjne Świętokrzyskiego.
Przyjmujemy zlecenia na inne publikacje, wykonanie reklam oraz produktów związanych z reklamą. Współpracujemy z najlepszymi grafikami i fotografikami, gwarantujemy wysoką jakość naszych prac, dotrzymujemy terminów realizacji.
 

Maria Malinowska

   O nas Gdzie nas znajdziecie

Gdzie nas znajdziecie?

Distributed free in Business centres in Kielce (Kielce Trade Fairs);
Major hotels in Kielce (Uroczysko, Best Western, Echo, Leśny Dwór, Pod Złotą Różą, Qubus, Kameralny, Kongresowy, Tęczowy Młyn, Ibis, Binkowski, Odyssey);
Tourist information offices: Staropolska Chamber of Commerce & Industry, Świętokrzyskie Regional Development Agency; Banks;
Świętokrzyskie Province Office, The Jan Kochanowski University, Kielce University of Technology.
 

   O nas Kontakt

Kontakt
  • Redaktor naczelna
    Maria Malinowska,
    tel. 601 466 408
    e-mail:
    mariamal@op.pl
    redakcja@magazynkielce.pl

     
  • Redaguje zespół
    Adres redakcji:
    Drukarnia Duet
    ul. Górna 11a
    25-415 Kielce
     

 

   Aktualności Aktualności

Sposoby na promocję miasta. Sposoby na promocję miasta.

Z Wojciechem Lubawskim, prezydentem Kielc rozmawia Paweł Treger.

– Panie prezydencie, polityczne środowiska lokalne nie mówią najlepiej o promowaniu naszego miasta. Czy promocja poprzez sponsorowanie klubów i wydarzeń sportowych będzie jednym z zadań, które, Pana zdaniem, należy zintensyfikować? Jakie, według Pana, powinny być  główne kierunki promocji Kielc?

– Od przeszło dwudziestu lat cieszymy się wolnością i uczymy samorządności. Staramy się jak najlepiej wydawać publiczne pieniądze, także te przeznaczone  na promocję. Nasze działania w tym obszarze są uwarunkowane finansami, jakie możemy na nie przeznaczyć. Ja wiem, jak należałoby wypromować Kielce, ale to kosztowałoby ponad połowę budżetu miasta… Takie są, niestety, współczesne realia. Zatem należy zadać  pytanie: Czy możemy robić coś, co będzie przynosić efekty za małe pieniądze? Nie, takiej możliwości nie ma. Dzisiaj taka „celowana” promocja musi być związana z wydawaniem dużych pieniędzy. Jak sobie z tym radzimy? Przede wszystkim traktujemy w kategoriach promocyjnych informowanie o tym, co się dzieje w mieście – czyli nie wykupujemy czasu antenowego w telewizji, ani miejsca w gazetach; my stawiamy media przed faktami: dziennikarze doceniają i sami odnotowują na przykład to, że Korona Kielce jest piątym zespołem ekstraklasy, że Vive Targi Kielce są najlepszym klubem piłki ręcznej w Polsce, z ogromnymi szansami na sukces w rozgrywkach europejskich, że Kielce w sposób profesjonalny i bezpieczny zorganizowały finał Pucharu Polski w piłce nożnej – co nie powiodło się w innych miastach.  Dotyczy to nie tylko sportu, podobnie jest i w innych dziedzinach życia społecznego, gospodarczego, kulturalnego.  Znaczącym przykładem jest festiwal mody  Off Fashion, którego XI edycję mamy już za sobą: w TVN i TVN Style ukazywały się pełne relacje z tego wydarzenia. Podobnie pisma specjalistyczne doceniają i podkreślają rangę tej imprezy, o której coraz głośniej mówi się nie tylko w naszym kraju – zaczęła być popularna także poza granicami. To tylko jeden z przykładów. Należy tu wspomnieć jeszcze o Festiwalu Filmów Dokumentalnych NURT, Harcerskiego Festiwalu Kultury Młodzieży Szkolnej  i wielu innych, mniejszej rangi imprezach, odnotowywanych przez media ogólnopolskie.
Jeżeli chodzi o gospodarkę – tu  kołem napędowym promocji miasta są Targi Kielce, których dynamika rozwoju jest imponująca. To lider na naszym rynku: działają od 15. lat i dysponują drugą pod względem wielkości powierzchnią wystawienniczą w kraju po targach poznańskich. W ciągu roku odbywa się tutaj ponad 60 imprez, na których pojawia się średnio ponad sto tysięcy gości rocznie. Targi Kielce są w kolejnej fazie rozbudowy, i podczas imprez targowych o coraz większej randze, dochodzi do wydarzeń, które odnotowuje również prasa europejska; na przykład w ubiegłym roku właśnie tu koncern Mercedes zaprezentował po raz pierwszy w Europie nowy model swojego autobusu. Na najważniejsze wystawy przyjeżdżają osoby prominentne, opiniotwórcze w skali kraju: prezydent, premier, członkowie rządu, generalicja, prezesi najważniejszych przedsiębiorstw i agend państwowych. O tym się pisze, mówi w radiu, pokazuje w telewizji – taka jest nasza filozofia marketingowa: promowanie miasta przez fakty dokonane, inwestycje  w wydarzenia, które nie znikną tak jak bilbord, ale na trwałe wzbogacą miasto i efekt promocyjny będzie trwał przez wiele lat. Tak bez wątpienia jest z otwartym w czerwcu „Wzgórzem Zamkowym”, imponującym swym wyglądem,  kompleksem budynków nowej instytucji kultury, gdzie działają: Ośrodek Myśli Patriotycznej i Obywatelskiej oraz Design Centrum Kielce. Kompleks ma powierzchnię ponad 2500 m kw., pełni on funkcję nie tylko wystawienniczą, ale przede wszystkim edukacyjną. To nowe, kulturotwórcze miejsce w mieście. Miejsce istotne, bo łączące pamięć o przeszłości z działaniami, które, przynajmniej o krok, wyprzedzają dzień dzisiejszy i wykraczają poza granice stereotypów, o którym głośno już w środowiskach artystycznych Nowego Jorku i Mediolanu.

– Dziękuję za wypowiedź.

Sposoby na promocję miasta. Powrót do listy artykułów