O nas O nas

Kielce wczoraj dziś jutro jest magazynem ukazującym się kwartalnie, w czterech edycjach: Wiosna, Lato, Jesień , Zima. Jest to pismo o charakterze informacyjno-promocyjnym. Artykuły edytowane są w języku polskim i angielskim ( lub innym według potrzeb). Podejmuje problematykę gospodarczą Kielc i regionu, pokazuje dokonania oraz możliwości dalszego rozwoju. Prezentuje firmy, istotne z punktu widzenia gospodarki nie tylko lokalnej. Współpracujemy zarówno z Prezydentem Miasta Kielce jak i Marszałkiem Województwa Świętokrzyskiego. Magazyn jest obecny na rynku mediów od 2000 roku.
„Świętokrzyskie wczoraj dziś jutro” jest magazynem, który wydawany jest okazjonalnie, bez określania częstotliwości, zgodnie z zapotrzebowaniem klienta. Poza problematyką gospodarczą magazyn prezentuje walory turystyczne i rekreacyjne Świętokrzyskiego.
Przyjmujemy zlecenia na inne publikacje, wykonanie reklam oraz produktów związanych z reklamą. Współpracujemy z najlepszymi grafikami i fotografikami, gwarantujemy wysoką jakość naszych prac, dotrzymujemy terminów realizacji.
 

Maria Malinowska

   O nas Gdzie nas znajdziecie

Gdzie nas znajdziecie?

Distributed free in Business centres in Kielce (Kielce Trade Fairs);
Major hotels in Kielce (Uroczysko, Best Western, Echo, Leśny Dwór, Pod Złotą Różą, Qubus, Kameralny, Kongresowy, Tęczowy Młyn, Ibis, Binkowski, Odyssey);
Tourist information offices: Staropolska Chamber of Commerce & Industry, Świętokrzyskie Regional Development Agency; Banks;
Świętokrzyskie Province Office, The Jan Kochanowski University, Kielce University of Technology.
 

   O nas Kontakt

Kontakt
  • Redaktor naczelna
    Maria Malinowska,
    tel. 601 466 408
    e-mail:
    mariamal@op.pl
    redakcja@magazynkielce.pl

     
  • Redaguje zespół
    Adres redakcji:
    Drukarnia Duet
    ul. Górna 11a
    25-415 Kielce
     

 

   Aktualności Aktualności

Postawmy na turystykę Postawmy na turystykę

Świętokrzyskie jest znane z krystalicznie czystych wód, czystego powietrza, pięknego krajobrazu. Tu rozciąga się pasmo Gór Świętokrzyskich, jedne z najstarszych gór w Europie. Park Narodowy, dziewięć parków krajobrazowych, 62 rezerwaty przyrody oraz liczne obszary chronione – przyciągają coraz liczniejsze rzesze turystów.

Świętokrzyskie to nie tylko piękna przyroda, wapniowe wzgórza, jary i wąwozy: to także rejon historycznych miast, światowej klasy zabytków, miejsc związanych z historią Polski i Europy. Malowniczo położone wśród lasów, u podnóża Gór Świętokrzyskich, Kielce - stolica regionu są miastem wyjątkowym ze względu na niespotykane nigdzie indziej na świecie bogactwo form geologicznych. Niektórzy naukowcy nazywają je największym muzeum geologicznym pod gołym niebem. Kielce to doskonała baza nie tylko dla miłośników turystyki pieszej i rowerowej. Od kilkunastu już lat dynamiczny rozwój Targów Kielce stymuluje tworzenie się w mieście centrum turystyki biznesowej. Ten rodzaj turystyki jest bardzo istotnym czynnikiem w rozwoju gospodarczym miast i regionów. Poza wyjazdami na spotkania biznesowe z klientami i partnerami firm obejmuje również uczestnictwo w konferencjach, targach, szkoleniach i wystawach. Turystyka biznesowa ma obecnie coraz większe znaczenie ekonomiczne. Ten rodzaj turystyki cechuje bardzo wysoka dochodowość. O jej istotnej roli może świadczyć fakt, iż ponad 50% dochodów biur podróży pochodzi właśnie z organizacji tego typu wyjazdów. Wielkie organizacje gospodarcze wydają miesięcznie na podróże służbowe i organizacje spotkań konferencyjnych ogromne środki finansowe. To może stanowić szansę rozwoju i osiągnięcia ogromnych zysków dla hoteli i pensjonatów, zajmujących się zawodowo aranżacją tego typu spotkań. Światowe trendy wskazują, że organizacja targów, kongresów to biznes, który wystarczy raz uruchomić, a potem kręci się sam. Hiszpania na przykład stale notuje wzrost dochodów z tego typu działalności, a wpływy z turystyki to w tym kraju około 60 miliardów dolarów. Po profesjonalnie zorganizowanej akcji promującej ten właśnie kraj, jako idealne miejsce dla imprez konferencyjnych, Madryt i inne miasta Hiszpanii stały się kontynentalnym centrum konferencyjnym. Niestety, Polska nie wykorzystuje do końca atutów wynikających z położenia geograficznego i konkurencyjnych cen, a dochody z turystyki są dziesięciokrotnie niższe niż w Hiszpanii. Województwo świętokrzyskie od lat stawia na turystykę: w ubiegłym roku odwiedziło nas o 10% turystów więcej niż w roku poprzednim. Większość z nich, choć na kilka godzin, zatrzymało się w Kielcach, gdzie, oprócz możliwości zwiedzania rezerwatów geologicznych i licznych zabytków (z których za najcenniejszy uznawany jest barokowy pałac biskupów krakowskich z XVII w., najlepiej w Polsce zachowany przykład rezydencji magnackiej epoki Wazów. Obecnie pałac jest siedzibą Muzeum Narodowego), korzystało również z usług gastronomicznych, hotelarskich i transportowych. Działania promocyjne przyniosły już wymierne efekty: nie tylko w kraju, ale i zagranicą rośnie zainteresowanie ofertą turystyczną regionu świętokrzyskiego i samych Kielc.
Dla turysty biznesowego atrakcją jest możliwość połączenia spraw zawodowych z aktywnym i atrakcyjnym wypoczynkiem. A zwolennicy czynnego wypoczynku znajdą w Świętokrzyskiem trasy rowerowe, szlaki pieszych wędrówek i miejsca do uprawiania wielu dziedzin sportu, poczynając od jeździectwa czy wspinaczki poprzez sporty wodne i motorowe, aż do oferty dla lotników i lotniarzy. Amatorzy spokojnego wypoczynku mogą natomiast skorzystać z oferty niezwykle gościnnych mieszkańców kieleckiej wsi, którzy zapraszają do wypoczynku w ich gospodarstwach agroturystycznych. Każde z 418. gospodarstw tego typu oferuje smakowite i zdrowe posiłki, liczne atrakcje, oraz spokój i wyciszenie, o które coraz trudniej w miejskich aglomeracjach.

Paweł Treger

Postawmy na turystykę Powrót do listy artykułów