O nas O nas

Kielce wczoraj dziś jutro jest magazynem ukazującym się kwartalnie, w czterech edycjach: Wiosna, Lato, Jesień , Zima. Jest to pismo o charakterze informacyjno-promocyjnym. Artykuły edytowane są w języku polskim i angielskim ( lub innym według potrzeb). Podejmuje problematykę gospodarczą Kielc i regionu, pokazuje dokonania oraz możliwości dalszego rozwoju. Prezentuje firmy, istotne z punktu widzenia gospodarki nie tylko lokalnej. Współpracujemy zarówno z Prezydentem Miasta Kielce jak i Marszałkiem Województwa Świętokrzyskiego. Magazyn jest obecny na rynku mediów od 2000 roku.
„Świętokrzyskie wczoraj dziś jutro” jest magazynem, który wydawany jest okazjonalnie, bez określania częstotliwości, zgodnie z zapotrzebowaniem klienta. Poza problematyką gospodarczą magazyn prezentuje walory turystyczne i rekreacyjne Świętokrzyskiego.
Przyjmujemy zlecenia na inne publikacje, wykonanie reklam oraz produktów związanych z reklamą. Współpracujemy z najlepszymi grafikami i fotografikami, gwarantujemy wysoką jakość naszych prac, dotrzymujemy terminów realizacji.
 

Maria Malinowska

   O nas Gdzie nas znajdziecie

Gdzie nas znajdziecie?

Distributed free in Business centres in Kielce (Kielce Trade Fairs);
Major hotels in Kielce (Uroczysko, Best Western, Echo, Leśny Dwór, Pod Złotą Różą, Qubus, Kameralny, Kongresowy, Tęczowy Młyn, Ibis, Binkowski, Odyssey);
Tourist information offices: Staropolska Chamber of Commerce & Industry, Świętokrzyskie Regional Development Agency; Banks;
Świętokrzyskie Province Office, The Jan Kochanowski University, Kielce University of Technology.
 

   O nas Kontakt

Kontakt
  • Redaktor naczelna
    Maria Malinowska,
    tel. 601 466 408
    e-mail:
    mariamal@op.pl
    redakcja@magazynkielce.pl

     
  • Redaguje zespół
    Adres redakcji:
    Drukarnia Duet
    ul. Górna 11a
    25-415 Kielce
     

 

   Aktualności Aktualności

Kielce czekają na kibiców UEFA EURO U21 Kielce czekają na kibiców UEFA EURO U21

 

O przygotowaniu do Mistrzostw Europy UEFA EURO U21 i atrakcyjnych nieruchomościach w centrum miasta z prezydentem Kielc Wojciechem Lubawskim rozmawia Agnieszka Gołębiowska.

W czerwcu Kielce będą jednym z sześciu miast – gospodarzy Mistrzostw Europy UEFA EURO U21 Polska 2017. Obiekty sportowe wizytowali już przedstawiciele reprezentacji Anglii i Szwecji. Jak wyglądają przygotowania?

Wykonaliśmy już wiele niezbędnych prac, zwłaszcza na dwóch kieleckich stadionach przy ulicach Kusocińskiego i Ściegiennego. Np. na stadionie przy Kusocińskiego zmodernizowaliśmy płytę boiska, wybudowaliśmy parking czy trybuny dla widzów. Na Kolporter Arenie powiększyliśmy strefę VIP i wyremontowaliśmy szatnie. Bardzo ważne zadanie, do którego się przymierzamy, to wymiana murawy i wegetacyjnej warstwy podłoża na płycie boiska przy ulicy Ściegiennego. Dobrym sprawdzianem dotyczącym przygotowań będzie rozegrany tu pod koniec marca mecz testowy przed Mistrzostwami Europy U21 Polska - Czechy.

Czytałam na oficjalnej stronie mistrzostw, że Szwedzi zamówili prawie 3 tys. wejściówek na mecz w Kielcach.

Myślę, że Anglików przyjedzie jeszcze więcej, bo grają u nas trzy mecze i Kielce będą ich domem przez trzy tygodnie.

Jak miasto wykorzysta to wydarzenie promocyjnie?

Sama obecność kibiców to już jest ogromna promocja. Najważniejsze, by goście dobrze się u nas czuli, bo wtedy rozejdzie się wieść, że Kielce to ciekawe miasto i warto tutaj przyjechać, niekoniecznie na mecze. Będziemy się starali, by tak się stało.
Co do reklamy i dekoracji miasta to na nas jako gospodarzu spoczywa ten obowiązek i dlatego wkrótce pojawi się np. reklama na obiektach sportowych. Również wspólnie z pozostałymi miastami gospodarzami zostanie przeprowadzona na terenie Polski duża akcja promocyjna. Do miast gospodarzy przyjedzie EuroTrack – reklamujący mistrzostwa UEFA EURO U21 pod hasłem "NaszeEuro". To wydarzenie umożliwi współzawodnictwo miast, prezydentów, kibiców, pozwoli sprawdzić umiejętności i porównać się z zawodowcami.

Czy w związku z tym planowane są dodatkowe atrakcje albo wycieczki dla kibiców?

Już od 1 czerwca organizowane będą wydarzenia, w których będą mogli uczestniczyć przybywający do Kielc goście i kibice piłki nożnej. Od 1 do 4 czerwca planowana jest cykliczna impreza pn. „Budzenie Sienkiewki” z wieloma atrakcjami. W programie znalazły się m.in.: Festiwal Scyzoryki, transmisja Final Four Ligi Mistrzów w piłce ręcznej, bicie rekordu Guinnessa, kino letnie czy jarmark na ulicy Sienkiewicza. W czasie tegorocznego Święta Kielc, zaplanowanego na 23-25 czerwca, kibice z pewnością znajdą wiele ciekawych propozycji. W czasie trzech czerwcowych dni Kielce tętnić będą życiem kulturalnym i artystycznym, dzięki koncertom, festynom czy imprezom plenerowym. Do późnych godzin wieczornych czynne będą muzea, domy kultury, galerie i wystawy. Organizowane będą też imprezy sportowe i rekreacyjne. W Regionalnym Centrum Informacji Turystycznej kibice otrzymają też wszelkie informacje dotyczące możliwości spędzania czasu i zwiedzenia atrakcji turystycznych Kielc i okolicy.

Są już konkretne plany co do nieruchomości przy ulicy Leśnej, którą miasto kupiło od Uniwersytetu Jana Kochanowskiego. Część ma być wykorzystana przez urząd miasta na biuro obsługi interesanta, ale w magistracie powstał pomysł stworzenia tam także nowoczesnego biurowca.

Tam są dwa budynki: jeden stoi przy ulicy Leśnej, a drugi jest cofnięty. Ten drugi jest w gorszym stanie technicznym i rozsądniej będzie – moim zdaniem – go zburzyć, bo stoi w znakomitym miejscu, gdzie może powstać biurowiec klasy A. Chcemy, żeby do Kielc przyszły firmy z zewnątrz, bo to oznacza zatrudnienie dla kilkuset osób, ale te firmy muszą mieć idealne warunki.

Czy firmy outsourcingowe są również zainteresowanie wejściem do Kielc?

Kielce mogłyby być dla nich atrakcyjne dlatego, że koszty pracy są niższe niż w Warszawie lub Krakowie. Mamy dwie uczelnie publiczne, na których kształcimy fachowców. Ale to nie jest tak, że wystarczy mieć biuro – ono musi spełniać pewne standardy.

Czy miasto szuka już inwestora?

Na razie opracowaliśmy warunki zabudowy, jeszcze potrzebne są uzgodnienia z konserwatorem zabytków, bo cały ten teren jest objęty ochroną. Jeżeli przejdziemy tę drogę, to wtedy ogłosimy przetarg na zakup nieruchomości wraz z warunkami zabudowy.

Miasto wreszcie wywalczyło prawo do ostatniej działki w bardzo atrakcyjnej lokalizacji, czyli w tzw. trójkącie bermudzkim.

Walczyliśmy o nią ponad dziesięć lat, bo na przeszkodzie stały bardzo skomplikowane kwestie własnościowe, m.in. mienia pożydowskiego, ale nie tylko. Wreszcie mamy to za sobą i możemy rozpoczynać prace zmieniające ten fragment centrum miasta.

Jest tam już plan zagospodarowania przestrzennego?

Tak, jest. Tam powinny powstać kamieniczki, w których mogłyby być biura, a nawet mieszkania, a na dole sklepy. Taki tradycyjny sposób zabudowy. Kołobrzeg jest przykładem, że taka zabudowa może wyglądać ładnie i atrakcyjnie.

„Trójkąt bermudzki” będzie sprzedany w całości?

Większość tego terenu już jest prywatna i inwestorzy czekają na uregulowania. Myślę, że lada moment rozpoczną się tam budowy.

W konkursie na opracowanie koncepcji Centrum Komunikacyjnego obejmującej modernizację dworca autobusowego wygrał projekt kieleckiej pracowni „Kamiński Bojarowicz Architekci”. Komisja doceniła szacunek, z jakim autorzy podeszli do projektu z lat 70.

Takie były nasze oczekiwania i wymogi, dlatego ci architekci wygrali, ale jest jeszcze sporo rzeczy do uregulowania. Bardzo poważnie podchodzimy do tego projektu, bo nie można przy tej inicjatywie popełnić żadnego błędu. Zewnętrznie dworzec się nie zmieni, nieco zmieni się jego otoczenie. Najważniejsza jest jego funkcja, bo to nie może być martwy obiekt, on powinien tętnić życiem. Projektanci ambitnie i aktywnie podeszli do tej sprawy, już rozpoczęli pracę, więc myślę, że mamy szansę korzystać z tego obiektu za dwa lata.

Czy na dworcu będzie przestrzeń na działania kulturalne?

Nie chciałbym jeszcze o tym mówić. Wyobrażam sobie, że tam będzie przestrzeń dla kultury, ale być może projektanci i nasi urzędnicy wymyślą coś bardziej interesującego. Oni mają pole do popisu. Pytanie, czy mediateka to działanie kulturalne czy nie, czy kontakt z komputerami to kultura czy nauka?

Ale mogłoby być tam miejsce na wystawy poświęcone na przykład architekturze modernistycznej, chociażby przeszłości dworca?

Mogłaby, ale to nie ja jestem od tego, żeby o tym decydować.

A czy jest jakiś postęp w kwestii modernizacji dworca kolejowego?

PKP trochę się broni przed budową parkingu, więc zadeklarowaliśmy, że my zbudujemy parking, bo bez niego nie ma sensu podchodzić do tej inwestycji. Prezesi PKP stwierdzili, że to rozwiązanie ich satysfakcjonuje, więc jest zielone światło dla rozpoczęcia działań. Będziemy wkrótce o tym rozmawiać.

Dziękuję za rozmowę.

 

Kielce czekają na kibiców UEFA EURO U21 Powrót do listy artykułów